Perşembe, Temmuz 12

Bengü: Kadın olduğumu


Kadın olduğumu yeni hissettim

Müzik piyasasına girdiği dönemde çizdiği "mahcup bakışlı kız" imajından sıyrılan ve daha dişi bir imajla müzikseverlerin karşısına çıkan Bengü, "Kadın olduğumu yeni yeni hissediyorum" dedi.


Neden müzik şirketinizi değiştirdiniz?

- Yeni albümümün hazırlıklarına başlamak istediğimde, şirketimin hiçbir adım atmadığını gördüm. Single önerisinde bulunduklarında, "Eğer albüm yapılmıyorsa ben gidiyorum" dedim. Sözleşmemiz de geçen aralık ayında bitmişti zaten.

Birçok müzik şirketinin arasından Erol Köse’yi seçme sebebiniz neydi peki?

- Erol Köse çok zeki ve müzikten anlayan biri. Kendisinin prodüktörlük başarısına inandım. Bu kararımda Serdar Ortaç’ın da katkısı büyük gerçi... Çünkü Erol Bey’le bizi bir araya getiren Serdar’dır.

Anladığım kadarıyla Serdar Ortaç’ın son dönemde hayatınızdaki etkisi büyük...

- Serdar bundan önceki albümde bana "Korkumdan Ağladım" parçasını vermişti. Daha o zaman sağlam bir dostluk oluştu aramızda. Serdar’ı dışarıdan soğuk bulanlar, tanıyınca çok iyi biri olduğunu anlayabilirler. Düet teklifimizi kırmadan kabul etti. Benim için stüdyoda kaç gece sabahladı. Çok ümitliyim bu albümden.

Sanki bu kez daha iddialı, daha kendinden emin bir Bengü var karşımızda...

- Eskiden bir kenarda oturan, hiçbir şeye karışmayan, kendi halinde bir Bengü’ydüm. 21 yaşında girdim müzik piyasasına, bugün 27 yaşındayım. Zaman geçtikçe insanın ruhu farklılaşıyor. Birtakım şeylere baş kaldırmayı öğreniyorsunuz. "Ben artık kadın oluyorum galiba"yı hissetmeye başlıyorsunuz. Eğer bu albümde iddialı olmazsam, bir daha hiçbir albümde iddialı olamam! Bu savaşa yeni başladım ben. En büyük silahım da şarkılarım ve sesim. Duruşumda da şöyle bir değişiklik oldu; bana bir şey söyleniyorsa ben de kendimi savunmak zorundayım.

Bu silahlara ek olarak bir de dişilik eklenmiş sanki. Klibiniz oldukça iddialı mesela...

- Fark ediyorum ben de. Kameraya bakışım bile değişti. Belki insanlar şaşkınlık içinde ama ben çok mutluyum. Sonuçta dünya değişiyor, fikirler değişiyor, ben niye değişmeyeyim? 30’a üç, dört merdivenim kalmış. Bu yaşların tadını çıkarayım biraz.

Önce Serdar Ortaç’ın açıklaması olarak okuduğumuz, ardından da aslında Erol Köse’nin açıklaması olduğunu öğrendiğimiz iddialı sözlere ne diyorsunuz?

- Serdar bir sabah kalkmış ve gazetelerde böyle bir haberle karşılaşmış. Bu durumda Erol Bey’in parmağı var! Kendisi de albüm için yaptığımız basın toplantısında belirtti: "Ben arada yaparım böyle şeyler. Çoğu kelime Serdar’ın değildi. Ama söylediklerim doğruydu" dedi. Bence de doğruydu sözleri. Tutan şarkı, sokakta çalan şarkıdır ve bu yaz böyle bir şarkı yok! İlk defa bu yaz böyle bir boşluk görüyorum. İnşallah bu boşluğu da ben dolduracağım.

Peki siz de Serdar Ortaç gibi bir sabah kalktığınızda, söylemediğiniz halde "Gülşen’den daha iyiyim" dediğinize dair bir haber okusanız, ne hissedersiniz?

- Evet, bu albümde Gülşen’den daha iyiyim! Kimseyle polemiğe girmeyi düşünmüyorum ama iyi bir şey yaptıysam da bunu söylemek en büyük hakkım. Tam istediğim gibi bir albüm oldu. O yüzden de kimseye laf ettirmem.

Peki bakkal şarkıları söyleyen biri olduğunuzu düşünüyor musunuz?

- Hande Yener, Serdar Ortaç için "Bakkal şarkıları yapıyor" dedi. Çok kırıcı geldi bana bu sözler ve hiç sevimli bulmadım. Hande’nin şunu görmesi lazım; kendisini buraya getiren şarkılar, bakkal benzetmesi yaptığı şarkılardır! Hálá sahneye çıktığında o şarkıları söylüyor. Üstelik soğuk ve kötü görünümlü bir hipermarket olacağıma, sıcak bir bakkal olmayı tercih ederim! Hepimiz bakkal dönemi çocuklarıyız, onlarla büyüdük. Hande’nin "Kibir" diye bir şarkısı var. "Bakkal" diye alay ettiğinde, tıpkı şarkısındaki gibi kibirli bir şekilde bizi küçümsemeye çalışıyor. Ben bu işlere girdiğimde 21 yaşındaydım, Hande Yener ilk çıktığında 28-29 yaşındaydı. 40’a doğru geldiğinde karar verdi tarzını değiştirmeye.

Ebru Destan "Serdar en iyi bestesini bana verdi" demiş. Siz de aynı şeyi söylüyorsunuz. Kim haklı?

- Hayırlı olsun kendilerine. Alkışlıyoruz Ebru Destan’ı! Başarılı bir iş yapıyorum ki, herkes bir şeyler söylüyor. Doya doya albümümü dinliyorum. Çok güzel bir yaz beni bekliyor.

Bunca yılın sonunda kendinizle ilgili neler öğrendiniz?

- Kendime daha çok güvenmem gerektiğini öğrendim ve son iki yıldır da kendime eskisinden çok güveniyorum. Özellikle son zamanlarda ayaklarım çok daha sağlam yere basıyor. Aynaya baktığımda "Ne güzelmişim ben ya" diyorum!

Birdenbire mi kendinizi güzel bulmaya başladınız?

- Bilmiyorum ki! Sadece son iki yıldır kendimi daha çok seviyorum.

EVLİLİKTEN ÇOK KORKUYORUM

"Aşk uğruna fedakarlık yapılmaması gerekir" cümlesi sizce doğru mu?

- Bence insanın kendisi her şeyden önemli. Önce kendisi, sonra aşk...

"Hiç aşkı bulamayabilirim" düşüncesi sizi korkutuyor mu?

- Bu örnekleri görünce korkuyorum. Mesela Tamer Karadağlı ve Arzu Balkan... Gönlünü kaptırdığı kişi muhteşem biri olsa, "Haydi neyse" diyeceğim. Oysa dünya güzeli bir karısı ve çocuğu vardı.

Hiç yorum yok: