Perşembe, Temmuz 12

Mine Tugay: Evli de değilim


Her şey bitebilir çocuk sevgisi asla

STAR TV'nin büyük ilgi gören yeni dizisi "Benden Baba Olmaz"ın başrol oyuncuları Mine Tugay ve Atılgan Gümüş'le konuştuk. Gümüş'ün "Dizideki rolümle empati kuruyorum. Çocuğunuz olduysa ve oyuncuysanız her şey bitiyor; hem babalığı hem de oyunculuğu baştan öğreniyorsunuz. Bütün kimyanız değişiyor. Her şey bitebilir ama çocuk sevgisi asla" açıklaması dizinin özeti aslında.

Atılgan Bey sizden baba olmaz mı?


- Atılgan Gümüş: Benden çok iyi baba olur da koca olur mu, bunu iyi sorgulamak lazım! Kendi çocuğun olsun olmasın, dışarıda ufacık bir çocuğa göstereceği şefkat bile erkeğin içgüdüsel babalığıdır. Vicdanlı olan herkes baba olabilir ama bunu unutmuştur. Bu dizide bana eski karım bunu hatırlatıyor.

Biraz oynadığınız karakterlerden konuşalım mı?

- Mine Tugay: Selin karakteri kocası Soner’den ayrılmış ve doçent olmak üzere. Amerika’da iyi bir profesörden ders alma şansına erişiyor. Fakat çocuğu yedi yaşında ve o yaşına kadar da onu hiç yalnız bırakmamış. Kadın çocuğu bırakmak için alternatifler düşünüyor. Fakat annesinin bel fıtığı var, kardeşi ise yurtdışında... Derken bir arkadaşı "Babasına bırak, o baksın, yakınlaşıp bağ kursunlar" diyor. Selin, bu fikre pek olumlu bakmıyor. Çünkü baba zampara ve çapkın bir adam.

O ana kadar eşini düşünmemesi de ilginç değil mi?

- M. Tugay: Evet, düşünmüyor ama mecbur kalıyor; uzun süre kabul etmiyor zaten durumu. Ama sonra ilginç bir şekilde Soner’in hayatının düzene girdiğini görüyor. Ve iki aylığına oğlunu bırakıp gidiyor.

- A. Gümüş: Sonraki süreç tabii adam için tam bir azap. Büyük zorluklar yaşıyor ve bir ara çocuğuna bakmakla bakmamak arasında kalıyor, büyük çelişkiler yaşıyor. Fakat zamanla değişiyor, etrafına huzur veren adam rolünü üstlenmeye başlıyor. Buna karşılık değiştiğini idrak edemiyor ve üstlendiği yeni kimliği yıkacak nedenler bulmaya çalışıyor. "Hálá zamparayım, devam etmem lazım..." diye düşünerek eski hayatını sürdürmeye çalışsa da çocuğunu unutamıyor.

Gerçek hayatta da anne babası boşanmış olanların evliliği pek uzun sürmüyor...

- M. Tugay: Evet, dizide alt metin olarak bunlar var. Bu karı kocanın da aileleri ayrılmış mesela.

- A. Gümüş: Diziyi izleyenler kendilerinden bir şey bulmak isterlerse bulacaklar. "Kargaya yavrusu şahin gibi gelir" sözünden yola çıkarak söylemiyorum ama iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyorum. Bu diziyi herkesin seveceğinden eminim.

Peki, siz evli ve çocuklu musunuz?

- A. Gümüş: Evet, evli ve çocukluyum. İki yaşına basacak Rüzgar adında bir oğlum var.

O zaman dizideki rolünüzle mutlaka empati kuruyorsunuzdur...

- A. Gümüş: Evet. Zaten ben askere gittim geçen sene ve ilk yaş gününde oğlumun yanında olamadım. Her şey bitebilir. Karınızla, sevgilinize ilişkiniz bitebilir ama çocuğunuzla ilişkiniz bitemez. Et tırnaktan ayrılamaz. Bu dizi de bunu anlatıyor. Çocuğun olduysa oyuncu bile olsan her şey bitiyor ve hem babalığı hem de oyunculuğu baştan öğreniyorsunuz. Kısacası bütün kimyanız değişiyor.

Mine Hanım siz evli değilsiniz değil mi?

- M. Tugay: Evet, evli de değilim, anne de değilim. Ama oyunculuk yaparken bazı duygularınızı çağırıyorsunuz. Benim yeğenim var ve o ağladığı zaman içim kıyılıyor. Bütün çocuklar ağlamasın ama o hiç ağlamasın, mutlu olsun istiyorum.


Selin’i oynarken içinizde annelik duygusu oluşuyor mu?

- M. Tugay: Elbette zaman zaman bunu hissediyorum. Hatta istiyorum da! Günü gelince anne olacağım. Oynadığım anne karakteri çocuğuna hem anne hem de baba olduğu için biraz dominant. Yumuşak değil, mantığıyla hareket ediyor, psikoloji okumuş ve disiplini elden bırakmıyor diyebiliriz. Ama annelik duygusunu çok da bastırmıyor.

"Benden Baba Olmaz", Atılgan Gümüş’ün ilk dizi projesi sanırım?

- A. Gümüş: Evet, yaklaşık 10 yıldır dizi ve sinema projeleri teklifleri alıyorum. Ama ben bir müzikal oyuncusuyum her şeyden önce. Tiyatroyu, operayı ve dans eğitimini bitirip müzikal alanında iyi olmak için çok uğraştım. Bu, benim tercih ettiğim ilk proje. Bunun nedeni de projenin arkasında Birol Güven’in olması.

Mine Tugay’ın birkaç projesi oldu değil mi?

- M. Tugay: Evet, bu altıncı dizi oluyor. "Gülbeyaz" ile başladım dizi oyunculuğuna. Sonra "Aşk Her Yaşta", "Adı Aşk Olsun", "Aliye", "Gülpare" de oynadım ve şimdi "Benden Baba Olmaz" var.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok beğeniyorum. temennim seviyeli filmlerde oynaması. öpüşme sahnelerini görmek istemiyorum. zaten aşığım kıza çıldırırım