Perşembe, Temmuz 12

Özgün'ün açıklamaları müzik


Özgün'ün açıklamaları müzik piyasasını karıştıracak

İkinci albümüyle yaza damgasını vuracağını iddia eden Özgün, diğer şarkıcıların yaz albümlerinin kendisini hayal kırıklığına uğrattığını söyledi.



İşte "Yalın'ın albümünün tutmayacağını biliyordum... Hande’nin boşluğunu Demet doldurdu... Burak Kut eski imajını kaybetti" gibi sivri sözler sarf etmekten kaçınmayan Özgün'den sürpriz açıklamalar...

Yeni albüm ne kadar sürede hazırlandı?

- Ortalama yedi ay gibi bir sürede hazırlandı. İlk albümden hemen sonra promosyon çalışmalarıyla ilgili bir koşuşturma başladı. Bir baktım yeni albüm için hiç şarkı yok elimizde... Neyse ki ilham perileri geldi de bu albümü hazırlayabildik.

Beste yapmak için oturup çalışmak mı gerekir, yoksa ilham perilerini beklemek mi?

- Şarkı yazmak için çok uğraşırım ve yazamam. Sonra da hiç ummadığım bir anda ilham gelir. Mesela bu albümde bana göre en güzel şarkı "Yalnızlık". Öyle bir zamanda geldi ki... Ertesi sabah 09:00’da kalkıp, okula gitmem gerekiyordu. Bu arada Sakarya Üniversitesi’nde master yapıyorum. Sabaha karşı 02:00 gibi bir melodi geldi aklıma. Telefona kaydettim. "Bir de şuna söz yazayım" derken, sabah 06:30’a kadar bitirdim şarkıyı.

Daha önce kendisine şarkı yaptığınız isimlerle, şöhret olduktan sonra karşılaştınız mı hiç?

- Bir kulübün açılışına davetliydim. Orada karşılaştık. Enteresan oldu tabii. Bir tuhaf oluyor insan. Kalbi sıkışıyor. Sonuçta çok uzun zaman geçmiş, iki dost gibi selamlaştık, o kadar!

Yeniden bir araya gelme ihtimaliniz olamaz mı?

- Zaten ayrılık esnasında uzatmaları çok oynadık. Tekrar tekrar birleştik, ayrıldık. "Elveda" şarkısındaki "Ben seni kaç kere sevdiğimi unuttum" sözleri de o aşka dairdir. Ben çok ilişki yaşamadım. Sadece iki ciddi ilişkim oldu.

Bu albüm özellikle yaz dönemine mi denk getirilmek istendi, yoksa daha çalışılabilir miydi üzerinde?

- Yaz albümü yapmak istiyorduk. Bir de bu yaz o kadar iyi albümler çıkmadı. Eğer fırsatı kaçırsaydım, yazın patlayacak şarkılarım olmayacaktı. İşimizi savsaklamadık ama şarkılar da kulüplerde çalsın istedik.

Mustafa Sandal, İzel, Hande Yener, Yalın, Emre Altuğ, Burak Kut yaz albümü çıkaran isimler arasında... Bu yaz iyi albümlerin çıkmadığını söylediniz. Bunun sebebi ne olabilir sizce?

- Yalın’ın daha ikinci albümünü dinlediğimde şunu söyledim: "Böyle devam ederse tutmaz!" Çünkü çok tekrar yapıyor. Albümünü Amerika’da yaptı ama Türkiye’deki albümlerden hiçbir farkı yok. Emre Altuğ’dan ümitliydim ama o da ses getirmedi. Hande Yener çok cesurca ve geri dönüşü olmayan bir yola girdi. Bu saatten sonra eski Hande Yener şarkılarını okuyamaz. Çünkü okursa bütün söylediklerini yalanlamış olacak. Türkiye’nin Madonna’sı olacağını söylüyor. İyi bir yorumcu Hande Yener ama benim hoşlandığım bir müzik tarzı yapmıyor. Ben akustik enstrümanlarla yapılan müziği seviyorum. Hande Yener radikal bir karar verdi. Onun boşluğunu da hemen Demet Akalın doldurdu.

Siz kimleri beğeniyorsunuz?

- Tarkan bence Türkiye’nin en iyi erkek vokali. Kenan Doğulu’nun duruşunu ve sahne performansını çok beğenirim. Mustafa Sandal çok iyi bir söz yazarı. Doğru işler yapıyor. Onlar 15 yıldır bu işi yapıyor. Bense iki yıldır bu işin içindeyim. Keşke onların zamanında çıkmış olsaydım.

O zaman ne gibi bir fark olacaktı?

- 90’lı yıllarda kim çıktıysa kalıcı oldu. Piyasanın boşlukta olduğu bir dönemdi. O dönemde olsaydık, kalıcı olmak daha kolaydı. Şimdi bir şarkıyı yerine ulaştırmak çok zor. Pop müzikte tanınmamız çok önemli. Çünkü daha geniş bir kitleye hitap ediyoruz. Rock’çıların ise hiç böyle kaygıları yok. Çünkü belli bir kitleye yapıyorlar müziklerini. Bana gelince... Ben de tanınmadığım zamanlarda ağlayacak gibi çok oldum. "Neden olmuyor" diyordum. Anladım ki bu iş çok fazla emek ve sabır gerektiriyor.

Kendimi üzmek hoşuma gidiyor


Özellikle slow şarkılarda çok iyisiniz. Sizden güzel şarkılar çıkması için devamlı aşk acısı mı yaşamanız gerekli?

- Bu daha çok ruh halimle alakalı. Ben huzurlu bir ilişki yaşayamıyorum. Açıkçası bunu şarkı yazabilmek için mi yapıyorum, onu da bilmiyorum! İstesem çok mutlu bir adam olabilirim ama "Şöyle bir şey olsa da üzülsem" diyorum zaman zaman. Üzülmeden şarkı yazamıyorum. Kendimi üzmek hoşuma gidiyor. Sonra onun meyvesini alıyorum. Sanırım iyi bir sevgili değilim.

Hiç yorum yok: