Pazartesi, Aralık 24

Hüner Coşkuner: Patronum


Kendi kendimin patronuyum

21 yıla 16 albüm sığdıran Hüner Coşkuner, " Ben de kendi kendimin patronuyum" dedi.

Türk Sanat Müziği sanatçısı Hüner Coşkuner, uzun bir aradan sonra yeni albümü "Nerede" ile müzik marketlerde yerini aldı. 21 yıla 16 albüm sığdıran sanatçı, "Eskiden albümleri prodüktörler yapardı. Ama müzik sektörü değişti. Şimdi benim gibi, sanatçı, albümünü kendisi hazırlıyor. Ben de kendi kendimin patronuyum" dedi.

Bugüne kadar kaç albüm yaptınız?

- Bugüne kadar toplam 16 albüm meslek yaşamımda 21 yıla sığdı. Albümleri eskiden prodüktörler yapardı ama şu an sanatçı benim gibi albümünü baştan sona kadar kendisi hazırlıyor. Ben son iki yıldır kendi albümümü kendim yapıyorum. Sanatçı ayrıca kliplerini müzik kanallarına belirli ödemeler karşılığında vermek zorunda. Kısaca biz albüm yapan kişiler olarak kendimizin patronluğunu yapıyoruz.

Bugün sanat dünyasında neler oluyor?

- Hiç kimse başarı merdivenlerini kolay çıkamaz ama reyting uğruna ajitasyon yapmamak gerekir. Türkiye’de bir sanatçı kolay yetişmiyor albümler kolay yapılmıyor. Ama gerçek sanatçılar bir köşedeyken, kendisini sanatçı gibi görünen ve albümü çıkan insan da "Ben sanatçıyım" diyor. Ben sanatçı olarak Sezen Aksu ve Kayahan gibi üreten insanlara derim. Ben Hüner Çoşkuner olmak için yıllarımı verdim. Onurumu ödün vermeden koruyorum.

Türk Sanat Müziği’nin nerelerde olduğunu düşünüyorsunuz?

- Türk Sanat Müziği varlığını sürdürse de yeterince gençlere sevdirilmediğini düşünüyor ve bundan çok büyük üzüntü duyuyorum.

Yeni nesil sanatçı adaylarını nasıl buluyorsunuz?

- Bazıları bu işe umut bağlayıp insanları kandırıyor. Bu iş öncelikle eğitimden geçer, yarışmalara katılıp iki günde birinci olmakla da olmaz. Yıllarını vermeleri lazım bir kere. Arkasına bir zengin adam alıp albüm yapanlara "sanatçı" deniyor.

Sanatçı nasıl olmalı?

- Sanatçı doğru mesaj vermeli. Televizyon bir vitrindir. Sanatçı konuşması ile giyim kuşamı ile topluma örnek olmalıdır. Ben kanallarda bir çok alkollü sanatçı arkadaşımı görüyor, üzülüyorum. Sanatçının önce aynayı alıp kendisine bakması lazım çünkü bir misyon üstlenmiştir.

Çalışmalarınız nasıl seyrediyor?

- Türkiye’de radyolar başta olmak üzere, beni özleyen, bekleyen, sanat müziğine değer veren o kadar çok insan varki... TV kanallarındaki programlara, röportajlara vakit ayırıyorum. Bunun yanı sıra özellike Didim Kapris Palas’taki 2 yıldır devam eden ve bu yıl sonu bitecek olan sahne çalışmalarımın yoğunluğu sürüyor. Şubat ayında Anadolu bölgesini kapsayacak turneler ve klip çalışmalarım sürecek. ÖzellikleTürk Sanat Müziği’ni sevenleri düşünerek hazıladığım geniş bir yelpazesi olan albümümü içimden geldiği gibi piyasaya çıkartmanın mutluluğunu yaşıyorum.

Albümde pop da söyledim

Yeni albümünüzden bahseder misiniz biraz?

Albümümde 10 müzik eserini seslendirdim. Bana yönetmen ve aranjör olarak Mustafa Özkent eşlik etti. Sözü ve müziği Mustafa Alpagut’a ait olan albüme ismini veren "Nerede" adlı esere Biray Dalkıran yönetmenliğinde klip çekildi. Albümümde unutulmaz bestecilerin eserleriyle pop tarzındaki eserler de yer alıyor.

Hiç yorum yok: