Cuma, Kasım 23

Şebnem Özinal: Evlilik


Evlilik bana çok iyi geldi

Şebnem Özinal, uzun aradan sonra yeniden televizyon izleyicisinin karşısında... Star TV’deki "Orada Neler Oluyor" programının yeni sunucusu olan Özinal, Elele dergisine verdiği röportajda kariyer planlarını, evliliğini ve çocuk hayallerini anlattı.

Evlendikten sonra sizi uzun süre tiyatro dışında hiçbir projede göremedik. Sizi ekrandan uzak tutan neydi?
- Birçok kişi öyle düşünse de, uzak kalmamın sebebi evliliğim değildi. Zaten geçen yıl sadece tiyatro oyunlarına devam ettim. Allah’tan Şefik de çok anlayışlı bir adam. Benim kaliteli işlerde başarılı olmamı istiyor. Her türlü işimde de bana destek veriyor. Doğruyu söylemek gerekirse, evliliğimizin ilk dönemlerinde bocalamadık değil... İnsan bu yaştan sonra evlenince tereddüte düşüyor açıkçası; nasıl bir ev kadını olurum, işle ev nasıl dengelenecek diye... Geçen yıl, her gün oyunumuz vardı. Gece yarısı eve gelip yemek yapıyordum. Ve bir şekilde rayına oturdu her şey...

Yeni dizi oyuncuları hakkında neler düşünüyorsunuz? Beğendiğiniz isimler var mı?
- Oyunculuk eğitimi alıp da oyuncu olanların sayısı çok az. Bu bir yandan sevindirici bir yandan da üzücü. Eğitimsizlik çok kötü bir şey. Pırıl pırıl gençler camiaya bir anda girip bir anda da yok oluyorlar. Üniversite eğitimi almaya üşeniyorlar resmen! Halbuki, ailemizin verdiği parayla idare eden, daha fazlasını istemeyen bir gençlik yaşadık biz. Şimdiki nesil hemen altına araba istiyor, ailesinden ayrı eve çıkmak istiyor. Bu da bir tür hazımsızlık yaratıyor. Ben bu yaşta hálá sinema üzerine master yapmayı planlıyorum.

İleride oyunculuk üzerine eğitim vermeyi düşünüyor musunuz?
- Bu yıl Ali Poyrazoğlu bir workshop atölyesi açacak. Belki orada çeşitli seminerler ve eğitimler verebilirim. Gençlerle iletişim içinde olmak insanı gerçekten çok geliştiriyor. Zaten tecrübeyi ne için kazanırsın ki? Birileriyle paylaşıp faydası olmalı.

Normalde soğuk ve mesafeli bir kadın olarak tanımlanıyorsunuz. Aslında tanıyınca tam tersi...
- Evet, beni soğuk olarak tanımlıyorlar. Karakterimle ilgili bir durum bu. Benim öyle aman aman çok kız arkadaşım da yoktur. Kendimle olmayı seviyorum. Bunca zaman evlenmeye karar veremememin de sebebi bu. Ablam sık sık aileme karşı vefasız olduğumdan yakınır. Bir de sanat camiasında kendimden yaşça büyüklerle samimiyim. Haldun Dormen, Göksel Kortay en iyi arkadaşlarım.

Evlendikten sonra neler değişti hayatınızda?
- Evlenmeden önce, yani yalnız yaşarken sadece işinize odaklanıyorsunuz. Dışarıda yemek ye ya da arkadaşlarınla görüş... Sıkılıyordum kendi kendime. Oysa şimdi hayat çok daha güzel, evlilik bana iyi geldi. Mesala, çekimler olmadığı zaman hep evdeyimdir. Evime ve eşime vakit ayırıyorum. Bir de çok şaşırsalar da bizim aslında çok sakin bir hayatımız var. Şefik de Laila’yı bırakıp inşaat işleriyle uğraşmaya başladığından beri, oyun olmadığı geceler saat 24:00 dedin mi, biz uyuruz. Sabah en geç 09:00’da kalkıp kahvaltımızı ederiz. Çok düzenli ve sakin bir hayatımız var.

Bebek planları var mı peki?
- Anne olmayı çok istiyorum şu anda. Ama insan ister istemez tereddüt ediyor, işle bebek nasıl olacak diye... Aslına bakarsanız, ilk evlendiğim zamanlar anne olmayı hiç düşünmüyordum. Ama son bir aydır aklımdan bebek fikri çıkmıyor diyebilirim. Hep derler ya, insanın kendini hazır hissetmesi lazım diye... Ben hiçbir zaman kendimi hazır hissetmeyeceğim, çünkü işimi çok seviyorum. Geç kaldığımı biliyorum ama bir gün anne olacağım.

Şefik Öztek’in iki oğluyla aranız nasıl?
- Anneliği yaşıyor muyum diye soruyorsanız, hayır. İkisi de koskocaman çocuklar. Onlarla arkadaş gibiyim. Bize geldiklerinde birçok şey öğreniyorum her ikisinden de. Anneliği tatmam için küçük bebek olsun, onu ben büyüteyim...

Hırslı bir kadın mısınızdır?
- İkizler burcu olduğum için arada bir biraz dengesizleşebiliyorum. Bazen de hırslı olacağım dönemlerim geliyor. Aslına bakarsanız, hırslı olmasaydım 19 yaşımdan bu yana çalışıyor olmazdım ve bu noktaya gelemezdim. Mücadeleci olmak gerek. Ama ne yalan söyleyeyim, bu kadar mücadele yoruyor insanı...

Evde Şefik’in sözü geçer

Evde kimin sözü geçer?
- Şefik’in... Ama biraz da inanırım "Evde erkeğin sözü geçer" gibi şeylere... Şefik’in deneyimlerine çok güvenirim. Aramızda zaten 8 yaş var. İyi ile kötüyü bir bakışta ayırabiliyor. Ben de tam tersine insanlara yüzde 100 krediyi hemen açarım, saf yönüm vardır.

Ev işlerinde size yardımcı olur mu Şefik Bey?
- Yazları beş ay boyunca Bodrum’da yaşıyoruz. Orada bulaşığından temizliğine kadar her şeyi kendimiz yapıyoruz. Yardımcımız yok yani. İstanbul’a oyun için gelmek zorunda olduğumda, kendini idare edebilmişti Şefik... Ya da eve yorgun argın geldiğimde yemeği Şefik yapıyor. Yanlış anlamayın, sadece mutfağa giriyor. Geçen gün salçalı suda makarna yapmaya kalktı.

Bizim evde tartışma olmaz

Çok sık tartışır mısınız?
- Benim dikbaşlı yönüm, onun da çabuk sinirlenme özelliği zamanla törpülendi. Kavga ya da tartışma olmaz bizim evde. Ayrı vakit geçirdiğimiz odalarımız var. Bir parça gerginleşsek hemen uzaklaşıyoruz birbirimizden.

Birbirinize sık sık sürpriz yapar mısınız?
- Kavgaya vardırmadan olayı, susmasını biliyoruz. Aksi olsa huzursuz bir hayatı sürdürmenin anlamı yok ki! Evde sürekli kavga varsa, yollarınızı ayırırsınız... Ama bir keresinde tam 3 gün küsmüştüm kendisine.

Hiç yorum yok: