Cuma, Kasım 23

Hülya Koçyiğit: Hep Kıskandım


Jane Fonda’yı hep kıskandım

Fox’ta yayınlanan "Aşk Eski Bir Yalan" adlı dizide, torunuyla yaşayan bir babaanneyi canlandıran Hülya Koçyiğit, "Anne babalar çocukları terbiye etsinler, dedeler ve babaanneler de onlara sevgi versinler" dedi. Ünlü sanatçı, röportaj sırasında Jane Fonda’yı her zaman çok kıskandığını da itiraf etti.

Hülya Koçyiğit, hep "iyi insan"... Hiç mi hayatınızda sansasyon yok? Bu kadar doğru düzgün olmak ya da kendini böyle göstermek zor değil mi? Hiç mi çığlık atasınız gelmez? Bağırıp çağırmaz mısınız, çevrenizdeki insanların kalbini kırmaz mısınız?

- Elbette ben de herhangi bir insan kadar iyiyim ya da kötüyüm. İyiliğim ve kötülüğüm, güzelliğim ve çirkinliğim iç içe geçmiş durumda. Bazen çok sıkıcıyım ama bazen de dünyanın en keyifli insanıyım. Hayatımda sansasyon yok. Belki de var, gizli tutmayı başarabiliyorum. Bu görünen yanım, bilinmesini istediğim yanım belki. Ben sevdiklerime nazlanırım, sitem ederim, dertleşirim ve anlayış beklerim.


Yaş 60’a gelip dayanınca daha çok anneanne, babaanne rolleri gelmeye başlıyor. Siz de hiç tereddüt etmeden bunları kabul ediyorsunuz. Bu değişime kendinizi nasıl hazırladınız?

- Kadın, her yaşta kadındır. Anne de olsa anneanne de, her yaşın duyguları vardır. Elbette ben de yaşımın kadınlarını canlandıracağım. Bundan daha doğal ne olabilir?

Böyle bir şey mümkün olsaydı, hangi yaşta kalmak isterdiniz?

- Bilmem, hiç düşünmedim. 40 sanki iyi bir yaş gibi geliyor bana. Tam kendini sorgulamaya başladığın zaman. Hayatın en güzel dönemi. Kadın olmanın, insan olmanın, aşık olmanın, anneanne, anne olmanın en güzel zamanı... Hep 40’ımda kalmak isterdim. Hem o zaman estetiğe de ihtiyaç kalmazdı.

Sizde estetik var mı? Botoks mesela...

- Estetik yok. Korkmasam boynumla ilgili hain planlarım var. Ama şimdilik sindim, korktum, cesaret bekliyorum. Botoks arada biraz yapıyorum. Ama çok sık değil. Aslında daha çok neler yapabilirim diye araştırıyorum.

Hayattaki "keşke"leriniz neler?

- Sevdiğim insanları kırmamak için duygusal davranıp, kendimi güvene almadan karar vermiş olabilirim. Duygusal zamanlarımda verdiğim kararlarımın beni yanılttığı zamanlar olmuştur.

Peki ya "iyi ki"leriniz?

- Toplumsal konularda duyarlı bir insanım. Bir kişiye bile küçücük bir yararım olacağını hissettiğim anda harekete geçerim.Yeri gelince zamanımı, sağlığımı, bilgimi, paramı paylaşmak bana huzur verir, yaşamım anlam kazanır.

En büyük "iyi ki"m kızım elbette. Ayrıca eşim ve sinemayı seçmiş olmam.

Ya "gibi" yaşadıklarınız... Aslında belki de en zoru budur. Mutluymuş gibi yaşamak, seviyormuş gibi yapmak, üzülmüyormuş gibi davranmak...

- Sahte olan, suni olan, yalan olan her şeyden, hatta aşırı iltifattan, yağcılıktan, naylondan rahatsız olurum. Ben doğal ve gerçek olanı severim. Ama ne yazık ki günümüzde çoğu insan "mış gibi" yaşıyor. İnsanın hissetmediği gibi davranması ne acı. Benim güler yüzlü olmam, doğal davranmam bazı insanları şaşırtıyor, yadırganıyor olabilir.

En büyük pişmanlıklarınız?

- Zamanında değerlendiremediğim teklifler. Belki de kaçırılmış fırsatlar; yani bana açılmış kapıları kapatmam.

Dünya sinemasında kimin yerinde olmayı arzu ederdiniz?

- Hiç kimsenin yerinde olmak istemem. Ama Türk filmlerinin bütün dünya sinemalarında gösterilmesini, dünya sinema seyircisine ulaşmasını isterim. Bana en yakın gelen isim Jane Fonda... Belki onun yerinde olmak isteyebilirdim. Aslında onu kıskandığımı zaman zaman kendime itiraf etmekten bile çekiniyorum. İyi eğitim almış, sanatçı bir aileden gelen, çok güçlü ve çok güzel bir oyuncu. Özgür bir karakteri, politik fikirleri var. İnsan hakları, kadın hakları, savaş karşıtlığı gibi toplumsal konularda önemli çalışmalara imza attı. En son da babasız doğum yapan kadınları koruyan bir vakıf kurdu. Onu sadece beyazperdedeki görüntüsü ile değil yaşadığı topluma karşı sorumluluklarını yerine getiren iyi bir anne ve büyükanne olduğu için seviyorum.

Ülkemizde geçmişten bugüne en önemli kadın oyuncuları sıralayın desek, ilk 10’da kimler yer alır?

- Cahide Sonku, Sezer Sezgin, Belgin Doruk, Muhterem Nur, Fatma Girik, Türkan Şoray, Filiz Akın, Hülya Avşar, Müjde Ar.

Hayattaki en büyük zenginlik nedir?

- Dünyadaki en büyük zenginlik insanın huzurlu, sağlıklı, mutlu bir ailesinin olması... Çok sevdiği ve kendisini seven insanların olması, sevdiği işi yapabilmesi.

Şu anda yayınlanmakta olan "Aşk Eski Bir Yalan" adlı dizide babaanneyi oynuyorsunuz. Gerçek hayattaki anneanne rolünüzle oyuncu babaanne arasında ne fark var?

- Dizideki rolümle gerçek hayattaki halim arasında aslında çok fark yok. Her ikimizde aşırı ilgi ve sevgi veriyoruz torunlarımıza.

Ben bir sevgi budalasıyım

Dönem arkadaşlarınız içinde kıskandığınız kimse oldu mu? Oyunculuk adına, kariyer adına...

- Ne oyunculuk, ne kariyer, ne güzellik, ne gençlik adına kimseyi kıskanmam. Bir tek sevgiyi kıskanırım. Benden çok sevilmişse kıskanırım. Bir de bende bulunmayan yaratıcılığa sahip olanları kıskanırım; iyi senaryo yazanı, iyi beste yapanı... Ben bir sevgi budalasıyım. Sevilmeyi seviyorum.

Gülşah aşırı titiz Neslişah sabırsız

Kızınızın en büyük eksiği nedir size göre? Elinizde olsa nelerini düzeltirsiniz? Torununuz Neslişah da ülkenin en popüler gençkızlarından biri. Onda yanlış olarak gördüklerinizi, onu kırarım korkusuyla söyleyemediğiniz oluyor mu?

- Gülşah temizliğe aşırı düşkün, titizliği hastalık derecesinde. Bu huyunu değiştirebilmeyi isterdim. Bir de çok kuralcı, katı prensipleri olan bir anne. Ben daha hoşgörülü olmasını isterdim. Neslişah’a sevgim de ondaki yanlışları görmeme elbette engel olmaz. Bir kere sabırsız, heyecanlı, telaşlı. Çabuk etki altında kalıyor, kolay inanıyor, hemen morali bozuluyor, hemen mutsuz oluyor. Ama çok genç, zamanla taşlar yerine oturacak.

Hiç yorum yok: