Perşembe, Ağustos 23

Serdar Ortaç: Evlenme şansım


Evlenme şansım azaldı.

Sık sık yabancı kız arkadaşlarıyla gece eğlencelerinde objektiflere yakalanan Serdar Ortaç, özel hayatıyla ilgili merak edilenleri Hafta Sonu dergisine anlattı. Ortaç, "Gittikçe evlenme şansım azalıyor. Evlilik konusu şu an gündemimde değil, çok zor aşık oluyorum" dedi.

Şimdiye kadar kaç tane beste yaptınız?

- 1993’ten bu yana 380 oldu. 120 de şarkı sözüm var.

Besteleriniz çok tutuyor, herkes istiyor. Ama çok pahalıya verdiğiniz söyleniyor, doğru mu?

- Beste fiyatları bundan beş sene önce bizim tarafımızdan belirleniyordu. Şimdi ise beste satan, bestelerle ilgilenen menajerler oluştu. Avrupa’daki gibi, beste fiyatlarını kendileri belirliyorlar.

En son Bengü’ye şarkı verdiniz; onunla düet yaptınız. Parçaya ilgi nasıl?

- Şu an en çok çalınan parça Bengü’nün "Korkma Kalbim"i... Yazın en çok satan albümü de Bengü’nünki. Yazılanlara çok fazla bakmamak lazım.

Peki, bunca besteyi üretecek ilhamı nereden alıyorsunuz? Sürekli aşık olan biri misiniz?

- Allah vergisi bir yetenek, genetik bir hamur, anne ve babadan geçen bu duygusal hamuru yaşadıklarınla besleyebilmek.. Yoksa istediğin kadar aşık ol, tek satır yazamazsın.

Hande Yener’in "Bakkal şarkısı" lafı çok tepki gördü...

- Bence Hande Hanım çok başarılı bir şarkıcı. Besteleri yok, beste yapmıyor ama çok güzel şarkılar okuyor. Şarkılarını severek dinliyorum. Herkes kendi tadında başarılı. Kimi fasulye seviyor kimi pastırma... "Bakkal işi" diye ayırmamak lazım.

Polemikler sizce gündemde kalmak için mi başlatılıyor?

- Hayır. İnsandır bu, boş bulunabilir, ağzından bir şey çıkabilir. Ağzımızdan çıkan bir şeyi kontrol edemeyiz, öyle bir otokontrol sistemi yok. Bir anlık fikrini söylemiş, sonradan üzülmüş de olabilir.

Artık mankenler de şarkıcı oluyor. Sizden de beste almaya başladılar. Onların geleceklerini nasıl görüyorsunuz?

- Amerika’da 35 bin şarkıcı var. Türkiye’de 300... 35 bin şarkıcı olan bir sektörde, 70 milyon albüm satışı var. Türkiye’de 300 bin. Ben modellerin, her sektördeki, her meslek grubundaki insanların şarkı söylemesi taraftarıyım. Sayının artması için bu şart. O zaman telif haklarımız da yerine oturur. O zaman meslek birliklerimiz daha güçlenir. Kısacası sektör güçlenir. Güzel olanlar kalır, diğerleri elenir. Kala kala da bir birikim olur diye düşünüyorum.

Mankenlerin içinde kim başarılı peki sizce?

- Bir sıralama yapamam ama Demet Akalın’ın başka bir sektörden gelip müzik camiasında yaşadığı bu başarı, bence gıpta edilecek, örnek olabilecek bir durum. Keza Gülben (Ergen) Hanım da öyle. Asuman da bence hiç boş bir iş yapmadı. Ebru Destan kesinlikle hafife alınmamalı. En azından bugün bunu konuşabiliyoruz. Burada konuşmadığımız isimler başarısız olmuştur tabii...

Bazı şarkıcılar oyunculuğu da birlikte götürüyor. Peki size hiç oyunculuk teklifi geldi mi?

- Bana 17 senedir her yıl ya bir dizi ya da bir film teklifi gelir. Ama ben bir konuda yoğunlaşmayı kendime amaç edindim. Amerikan edebiyatı okudum ben. Böyle bir amacım olmasaydı, o sektörde de ilerleyebilirdim.

Atv’de "Profesyonel" diye bir yarışma vardı. Burada Osman Yağmurdereli’nin yerine sizi düşünmüşler. Sonra haberler çıktı "Ajda Pekkan engelledi" diye...

- Hayır, işin aslı öyle değil. Benim fiyatımı yüksek buldular. Jürilik yapmak için istediğimiz ücreti ödeyemediler. Doğal olarak biz de almadık işi. Ajda Hanım’a şarkı vereceğim. Yani durumun Ajda hanım’la hiçbir ilgisi yok. Zaten bu camianın benimle kavga etmesi, tartışması çok zor. Çünkü çok yürekten ve içten davranıyorum.

Ebru Gündeş’le iyi bir ikiliydiniz. Bu durum devam ediyor mu?

- Her zaman öyleyiz ama yaşımız ilerledi. Biraz daha olgunlaştık. Hayatı toz pembe görmediğimiz dönemlerdeyiz. İş telaşları var ve yaşam kavgasına düştük. Bundan sonra kalan 35-40 senemin yatırımlarıyla uğraşıyorum. Eskiden para umrumda değildi.

Nasıl yapıyorsunuz yatırımlarınızı?

- İlk defa iki-üç sene önce bir ev sahibi oldum. O güne kadar kiracıydım. Artık para tutuyorum, saklıyorum. Eskisi gibi para harcamıyorum.

Evliliği düşünüyor musunuz?

- Gittikçe evlenme şansı, yüzdesi azalıyor tabii. Yaş ilerledikçe daha az ve zor beğeniyor insan. Evlilik konusu şu an hiç gündemimde değil. Çok zor aşık oluyorum. Artık eskisi gibi değilim. İmkansız sınırlarda aşk şu an...

Yanınızda hep yabancı mankenler, modeller var. Neden?

- Yabancı veya Türk diye ayrım yapmıyorum gezerken... Arkadaş grubumda bir sürü Türk de var. Özellikle onlarla geziyorum diye bir durum yok. Hiçbiriyle gezmeyip, kahvede okey oynamayı da sevmem. Erkek adam gezecek tabii...

Bu sene müzik dışında bir proje var mı kafanızda?

- Bu sene iki tane teklif geldi. Biri reklam, filmi diğeri ise sinema filmi... İkisini de kabul edeceğim galiba...

Neyin reklam filmi?

- Firmayı söylersem henüz anlaşma yapılmadığı için belki cayarlar. O yüzden riske girmeyeyim. Kasım ayında netleşecek.

Ya sinema filmi?

- 9-10 kişilik bir gençlik çetesi, bir tatil beldesini basıyor. Olaylar öyle başlıyor. Müzisyenlik ya da şarkıcılıkla bir alakası yok. Tamamen gençlerin başından geçenlerin anlatıldığı bir film.

Projede başka kimler olacak?

- Şu anda net isim veremem ama Kenan İmirzalioğlu’nu telaffuz ettiler. Daha senaryoyu bile okumadım. Kadın oyunculardan hiçbir isim belli değil. Tek bildiğim filmde 9 erkekten oluşan bir çete olduğumuz.

Kumarda kaybettiğim parayla ada alırdım

Bir dönem kumar tutkunuz vardı, o bitti mi?

- 3-5 senedir elimi çok kirletmiyorum, ama Kıbrıs gezilerinde keyif için oynadığım oluyor. Eskisi gibi bir savaş yapmıyorum. "Tamam, bu kadar yeter" diyorum. Yemin ettikten sonra hiç bozmadım bunu.

Peki, kumarda ne kadar kaybettiniz?

- Miktar olarak söylemeyeyim ama 95 ile 2000 yılları arası 5 senem kayıp, ne kadar gittiyse gitmiştir artık!

O dönem kaybettiğiniz paralarla bir tatil köyü alabilirdin, yani...

- Vallahi, yabancı sanatçılar gibi ada alırdım. O kadar kaybettim, ama 40 yaşından sonra olsa o daha kötü... Kumar gençlik döneminde tokadını attı ve beni kendime getirdi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

askım ya nasıl konuscağnı iyi blyo
fırlama işte bnce o evlenmedi evlenmezde