Cuma, Haziran 22

Nükhet Duru ve Metin Arolat


Nükhet Duru ve Metin Arolat, bedensel engellilere yardım amacıyla birlikte Türkiye turnesine çıkıyor. Hedeflerinin 100 bin YTL toplamak olduğunu söyleyen ikilinin konser serisi yarın akşam Bergama’da start alacak.


Birlikteliğiniz hayırlı olsun... Bu karar nasıl verildi?
- Nükhet Duru: Böyle bir şey ikimizin de aklında yoktu aslında... Ama bir gün organizatörüm bana "Birbirinize çok yakışırsınız" dedi. "Tamam o zaman, birlikte sahneye çıkalım, halk konserleri yapalım" dedim. Sonra bu konserler nasıl daha faydalı hale getirilebilir diye düşündük. Kampanya fikri ortaya atılınca daha da çok heyecanlandık. Bağış hedefimiz 100 bin YTL...
- Metin Arolat: Projeyi telefonla haber verdiler. Uçarak gittim toplantıya. Bu konserlerle engelli vatandaşlara akülü sandalyeler alınmasını sağlayacağız.

Sanatçı olarak üzerinize düşeni yapıyorsunuz...
- M.A: Üzerimize düşen o kadar çok şey var ki... Hiç olmazsa yapabileceğimiz kadarını yapalım diye uğraşıyoruz.

Bu projeye vakıfların tepkisi ne oldu?
- N.D: TESYEV Başkanı Yavuz Kocaömer, bu projede bizi yönlendiren isim oldu. Bazen sanatçılar düzenlenen organizasyonun önüne geçebiliyor. Günümüzde moda, bir olay yarat da ne olursa olsun, bir söz söyle de nereye giderse gitsin... Biz ise çok daha ruhani tarafından yaklaştık konuya. Bunu reklam olsun, şöhretimize şöhret katalım yapmıyoruz.
- M.A: Her konser için belde belediyeleri ve vakıfları zaten destek oluyor ve yardımda bulunmak için sürekli talepte bulunuyorlar. Beklediğimiz şu: Biz bir adım attık, belki bazı firmalar da bu harekete sponsor olarak destek verir. Tabii sanatçı arkadaşlara da kapımız açık.

Toplam kaç konser vereceksiniz?
- N.D: İlk planda 25 konser düşünüldü. İlk konser 19 Haziran’da Bergama’da yapılacak. Talep olduktan sonra turneye bir yıl boyunca devam edebiliriz. Ne kadar çok konser verirsek o kadar mutlu oluruz.

Artık sizin için "yeni ikili" diyebilir miyiz?
- N.D: Benim son olarak sahneye birlikte çıktığım kişi Cenk Eren’di. Onun arkasından Metin ile birlikte program yapmam, "Kavgalılar mı" diye düşündürecektir. Ama böyle bir durum söz konusu değil. Daha iki gün önce Cenk’le aynı programa katıldık, birlikte şarkı söyledik. Sorunumuz olsaydı sonrasında da yan yana gelmezdik. Ben kimseye küsmem, kimsenin de bana küsmesine fırsat vermem.
- M.A: Bir fayda sağlamak adına bu beraberliği oluşturduk biz. Nükhet Duru ve Metin Arolat ayrı birer isimdir. Ama düşündüğümüz faydayı sağlayabildiğimiz sürece birlikte yürüyeceğiz.
- N.D: Birbirimizi sevmiyor olsaydık, bu iş olmazdı. Her şeyden önce sevmediğim insanla çalışacak kadar profesyonel değilim!
- M.A: Nükhet Hanım’ın sahne duruşuna bayılıyorum. Çoğu sanatçının birlikte şarkı söylemeseler bile, sadece izleyerek ondan çok şey kaptığını biliyoruz. Şarkıyı söylerken vücut dilini kullanış biçimiyle de bir ekol... Onun sahne duruşu ve benim kendime güvenim, ortaya izlemeye doyulmayacak bir şov çıkaracak.

Çok iddialısınız...
- N.D: Eh biraz... Ortalama şeyleri ikimiz de sevmiyoruz çünkü...
- M.A: Yanınızda hayranlık duyduğunuz biri var ve onunla aynı sahneyi paylaşacaksınız. Bunu tarif edemem. İnsan kendini iyi hissediyor.

Birlikte albüm de yapacak mısınız?
- N.D: Evet, böyle bir sinerjiyle albüm de olabilir.
- M.A: Böyle bir konuda yorumda bulunmak için daha çok erken, ama neden olmasın...

Bizim sanatçı egomuz yok

Nükhet Duru neden yıllardır hep ikili projeler yapıyor? Neden sahnelerde yalnız göremiyoruz sizi?
- N.D: Bergama’daki konserin ardından bir haftalığına New York’a gidip konser vereceğim ve orada sahneye tek başıma çıkacağım. Tek başıma program yapıyorum yani... Bundan beş sene önce açık hava konserlerinde insanlar çıkıyor "huuu huuu" diye şarkısını okuyor, aşağı iniyordu. Hareket yok, şov yok. İkili olarak yaratılacak müzikal rengin, sahnedeki devinimin insanlara olumlu etkisi var. Ben beş parça okuduktan sonra Metin tatlı gelir, Metin beş şarkı okuduktan sonra ben tatlı gelirim. Tek başına konser beni kesmiyor.

O zaman sanatçı egonuz yok. O bencilliği ikinizde de göremiyorum...
- N.D: Evet yok, belki de kusurum bu. Çünkü bazen beni çok ciddiye alıyorlar. Şarkı söylüyorum nihayetinde.
- M.A: Bu konuda da aynı fikirdeyiz mesela. Ben şarkı söylemeyi, kendi eserlerimi insanların gözlerine bakarak iletme fırsatı bulduğum için seviyorum. Nükhet Hanım’ın "Acaba bir kusur mu?" diye baktığı olayı ben doygunluk olarak görüyorum.

Hiç yorum yok: