Salı, Haziran 5

Yavuz Bingöl: Özcan'ın müziği riskli


Özcan iyi oyuncu ama müziği riskli

Yıllardır çizgisinin dışına çıkmadan yoluna devam eden Bingöl, "Özcan Deniz’in oyunculuğuna bir şey diyemem ama müziği riskli bir noktada" diyor.


"Sen Türkülerini Söyle" albümüyle müzik piyasasına adım atan Yavuz Bingöl, "Yare" adlı 9’uncu albümüyle bir kez daha sevenlerinin karşısında... Yıllardır çizgisinin dışına çıkmadan yoluna devam eden Bingöl, "Özcan Deniz’in oyunculuğuna bir şey diyemem ama müziği riskli bir noktada" diyor.

"Yare" albümünüz hayırlı olsun. Çalışmanızda böyle bir şarkı yok, albümün adı nereden geliyor peki?

- İnsanın çocukluğundan ölümüne kadar taşıdığı küçük yareleri, lekeleri olur. Albümün içine de bu konuyla ilgili bir yazı yazdım ve ondan etkilenerek adını "Yare" koydum. Çok olumlu tepkiler aldım.

İlk klip "Sensiz Yapamam"a çekildi. Özel bir nedeni var mı?

- Yakın çevrem çok sevdi ama en önemlisi de Sezen Aksu’nun sevmesi... Albümde Sezen Aksu’nun "Geri Dön" şarkısını okudum. Albümü dinletmek için görüştüğümüzde, "Sensiz Yapamam"ı çok sevdi. "Bu şarkı ’Yandım Yandım’ havasında" dedi. Ben de onun öngörüsüne, tecrübesine çok güvendiğim için ilk klibi ona çektim. Sezen Aksu’dan onaylı yani...

İnsanların Sezen Aksu’dan dinleyip sevdiği bir şarkıyı yorumlamak zor olmadı mı sizin için?

- Biraz tedirginlik vardı tabii... Ama buluştuğumuz zaman "Geri Dön"ün sesime yakıştığını söyledi.

İlk albümünüzden bu yana neler değişti?

- İlk albümde biraz daha korkarak söylüyorduk tüküleri, çünkü pop ve arabeskin çok sattığı bir dönemdi. Ezik bir halde yapmıştım o işleri... Zamanla mesaj veren türküleri seslendirdim. Yaşadığımız döneme göre müziğimi, türkülerimi değiştirdiğim için tarzımı değiştirdiğimi de düşünenler oluyor. Bu gelişmeye, farklılıklara saygı gösteren bir kitle oluştu.

Prestij Müzik döneminden bugüne en fazla değişimi gösteren isim Özcan Deniz oldu. Siz ondaki değişim hakkında ne düşünüyorsunuz?

- Özcan’ın oyunculuğunu çok geliştirdiğini söyleyebilirim ama müzikte geldiği nokta riskli... Arabesk kökenden geldiği için bir arayış içerisinde. Tarkan tarzında mı, varoş tarzında mı yoksa arasında bir şey mi, bunun kararını verememiş. Bir önceki albümünde diğer albümlerine göre çok büyük farklar vardı. Bu yaz çıkaracağı albümü bekliyorum. Müziğinin belirleyici noktası bu albüm olabilir. Umarım kendini bulur.

Bu fikirlerinizi Özcan Bey’le de paylaştınız mı?

- Sadece Özcan değil, Mahsun ve birçok sanatçı arkadaşımla da fikirlerimi paylaşıyorum. Doğru şeyleri uzaklarda aramaya gerek yok. Türkiye, İstanbul’dan ve Etiler’den ibaret değil. Herkesin kökeninde köylülük var. Gözümüzün önündeki zenginliği görmeyip müziğimizi başka yerlerde arıyoruz. Avrupalı, Amerikalı müzisyenler de gelip Anadolu’dan feyz alıyor. Onlar da farklılık arıyorlar.

Siz şarkılarınızın yıllar sonra da dinleneceğini düşünüyor musunuz?

- Ben arşivlik çalışmalar yaptığımı düşünüyorum açıkçası.

Zeynep Tokuş’un bir programda Berke Hürcan’a "Modern bir insanın türkü söylemesi bana şaşırtıcı geldi" demesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

- Dikkate aldığım bir açıklama değil. Bilinçaltındaki bir şeyi ortaya koymuş olabilir. Niyetinin kötü olduğunu düşünmüyorum.

Toplumda bu tarz düşünen insanlar da var.

- Türkiye’deki türkücülerin imaj sorunu var. Kaba, kadın döven, küfür eden, hep magazinde olan tipler akla geliyor. Türkü söyleyen, o kültürü bilen insanlar değerlerine bağlı insanlardır. Anadolu kültürü terbiyesi almış insanların imaj sorunu yok. Ama piyasada türkücü diye adlandırılan arkadaşlarımızın imaj sorunları var. Bazılarını da para bozuyor.

Gözlerden uzak olmanıza rağmen geniş bir kesime hitap edebiliyorsunuz...

- Zeki Müren’in "Reklamın iyisi kötüsü olmaz" sözü birçok insan için geçerli. Bazı insanlar televizyonlarda görünmedikleri zaman iş yapamıyor. Biz sanatçıların ömür boyu şımarmaya hakkı yok. Cem Yılmaz’a, Hülya Avşar’a çok yakışıyor, ama biz yaparsak yakışmaz.

BURCU DOMİNANT BİR KADIN

Burcu Kara ile sonunda yüzük taktınız. İkinci "hayırlı olsun"u da bunun için söyleyeceğim...

- Ondan da sıkıldım.

Nasıl yani?

- Sürekli "Ne zaman evleneceksiniz" diyorlar. Erken seçim kararı alındıktan sonra herkesin programı altüst oldu.

Evliliğe doğru ilk ciddi adımı atmanızın sebebi çocuk istemeniz mi?

- Yaş gelip geçiyor. Benim 19 yaşında bir kızım var, bir de erkek çocuğum olsun istiyorum. Ayrıca evlilik kurumuna çok saygı duyan biriyim.

Peki, siz ilişkinizi eskilerde olduğu gibi mi yaşıyorsunuz?

- Burcu kendi içinde dominant bir kadın. İstanbul’a çok küçük yaşta geldiği için dört duvar örmüş etrafına ve içeri fazla insan almamış. O duvarı aşıp da dünyasına girdiğiniz zaman o kurallara uymanız gerekiyor. Sevgi, aşk bir gün bitebiliyor. Bizse saygı üzerine kurduk ilişkimizi.

Somalili bir çocuk evlat edineceğiniz de yazıldı.

- Hayır, onu da Burcu söylemiş iyi niyetle, ama farklı yansıtılmış. Kendi ülkemizde de kimsesiz birçok çocuk var.

Hiç yorum yok: