Çarşamba, Haziran 13

'Tavernaların Prensi' Alex


Ona 'tavernaların prensi' diyorlar

Müziğe başlayan her insanın hedefidir albüm yapmak... Ama yıllardır sahne tozunu yutup, orayı akademi olarak görmek, büyük bir avantajdır albüm öncesinde... Sahnede kurduğunuz iletişim, söylediğiniz şarkılarla insanların nabzını tutmak ve gecenin sonunda sizi izlemeye gelenleri mutlu bir şekilde evlerine göndermek, çok özel ve önemlidir. Hele bir de sanatçı bir babanın çocuğuysanız, bu daha da avantajdır. İstanbul gece hayatında müziğin hangi yöne gittiği bilinmez ama Hayko'nun oğlu Alex'in sahnesi, söylediği şarkılarla farklılaşıyor...

Kaç yıldır sahnelerdesin?

Yedi yıl sonunda albüm çıktı. Sekizinci yıla gireceğim.

Herkes hemen albüm yaparken sen neden bekledin?

Birikimlerim daha da arttı. Sahneye başladığım dönemde bu kadar çok şarkım ve ekibim yoktu. Geçen zamanda sahnede tecrübe kazanarak kendimi yetiştirdim. Kendime inandığım zaman albüm yapmanın daha doğru olduğunu düşündüm. Başkalarının şarkılarını okumaktansa, kendi şarkılarımı okumayı her zaman istemişimdir.

Her şarkıcı kariyerine başlarken isim olmuş bestecilerle çalışmak ister. Sezen Aksu ya da Nazan Öncel şarkısı almayı düşünmedin mi hiç?

Ben aynı atmosferde bir arada olduğum müzisyen arkadaşlarımla ortak bir şeyler yapmayı kendi adıma daha doğru buluyorum. Ekipteki arkadaşlarımla gece-gündüz paylaştığımız anlardan çıkan şarkıları söyleyerek albümde bu şarkılara yer vermek istedim. Ama bir gün Sezen Aksu'nun bir cover'ını okumayı isterim.

Yıllardır sahnelerdesin. Daha önce sana albüm yapmak isteyenler olmadı mı hiç?

Oldu, hem de çok. Serdar Ortaç da, Kenan Doğulu da bana albüm yapmak istemişti. Ama 'hayır' demiştim.

Erkek bir 'popstar'ın altında ezilmemek adına mı hayır dedin?

Yok. Albümü tamamen kendim yapmak istedim. Benim idealist bir yapım var, çok güzel bir şarkı da bana sunulan, olsa kendi şarkımı okumak isterim.

Yıllardır eğlence müziği yaptın, insanları oynattın. Ama albümüne baktığım zaman müziğinle, duruşunla o çizdiğin portreden tezat bir durum var. Bu bir dezavantaj değil mi?

Dezavantaj değil, avantaj oldu aslında. Hatta yıllardır farklı biliniyordum. herkesin barda şarkı söyleyen insanlara hep bir önyargısı vardı, ben bu albümle onu kırıp böyle olmadığını göstermek istedim bir anlamda.

Birçok albüm var raflarda. Kendini öne çıkarmak için stratejik çalışmalarda bulundun mu? Mesela ünlü birileriyle görüntü vermek veya spekülasyon yaratmayı düşündün mü hiç?

Ben 'antimedyatik' bir adamım. Hiçbir zaman medyatik olmadım. Zaten hiç, böyle bir yola çıkmayı da tercih etmedim. Noella ile klipte yer aldık mesela, onunla bir gece bile bir yere gitmedim. Ama bunu kullananlar var.

Sahnede iyi bir performans sergilediğini gördüm. Zaman zaman aynı mekanlarda Arto gibi isimler de şarkı söyleyebiliyor...

Arto şarkı mı söylüyor!

Onu şarkıcı olarak görmüyor musun?

Görüyorum dersem ayıp olur müzik camiasına.

Eğlence artık Nişantaşı'nda

Zamanında Etiler'de çok iyi şarkıcılar sahne alırdı. Sence ne değişti?

Hande Yener de, Kenan Doğulu da, Serdar Ortaç da bıraktı. Geçen kış Nişantaşı'ndaki 'Suit'te sahne aldım, eskiden Etiler'deki kemik kitle Nişantaşı'na kaymış oldu. Zaten ben hep demiştim Nişantaşı çok iyi olacak diye. Patron arkadaşlara yatırım yapmaları konusunda hep baskı yapmıştım ve istediğim oldu. Etiler de şimdilerde farklı bir olay dönüyor. Eğlence kültürü çok farklı.

Evginler'in tarzı uyuşmuyor

Hiç yorum yok: